Новини


Благодійна акція «Подарунок від Миколая»

Викладачі кафедри Підгурська М.В. та Біскуп В.С.  ініціювали участь студентів кафедри психології та соціальної роботи у благодійні акції «Подарунок від Миколая», яка відбулась 20 січня 2017 року за підтримки Тернопільської обласної державної адміністрації та місцевого осередку «Спілки української молоді». Захід був спрямований на створення святкового настрою для 250 дітей Тернопільської області, серед яких також знаходились  діти з родин загиблих та поранених воїнів АТО


Телеканал ТВ-4 зняв сюжет про нашого студента

Справжні шедеври створює наш талановитий самородок, студент юридичного факультету ТНЕУ Кирило Богданюк з допомогою праски і воскових олівців. Не раз він дивував знайомих і поціновувачів своїми картинами. Здивував і цього разу кореспондентів тернопільського телеканалу ТВ-4.
https://www.youtube.com/watch?v=CsBofKQmxhM&feature=share


Кидай мишку – бери книжку!

Досить неординарно 16 листопада 2017 року відбулося підсумкове заняття з навчальної дисципліни «Теорія освітньої діяльності» у студентів 2 курсу спеціальностей «Психологія» і «Соціальна робота» юридичного факультету ТНЕУ (керівник курсу – кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи Ревасевич Ірина Степанівна).
Сьогодні, у час прискореного розвитку високих технологій, складається враження, що різноманітні гаджети, соціальні мережі та Інтернет витіснили книги із свідомості молодих людей на другий план. Студенти кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ успішно спростували цю тезу й довели, що сучасне покоління не лише багато читає, але здатне самостійно проектувати та створювати унікальні освітні інструменти.
Захід відбувся у нестандартній формі – презентації авторських інноваційних модульно-розвивальних міні-підручників. Теоретико-методологічним підґрунтям цієї студентської діяльності стала потужна концепція проектування навчально-книжкових комплексів модульно-розвивального спрямування, започаткована доктором психологічних наук, професором Фурманом Анатолієм Васильовичем та кандидатом психологічних наук, доцентом Гірняком Андрієм Несторовичем, які виступили експертами під час згаданого психомистецького дійства. Представлені на книжковій виставці міні-підручники мають композиційно складну й унікальну структуру; створені на основі принципів ментальності, модульності, розвитковості та духовності; передбачають значне розширення форм, методів і технік роботи з ними; забезпечують привласнення кожним учасником освітнього процесу наукових знань, пізнавальних вмінь, соціальних норм, життєвих цінностей і психодуховних смислів.
Враження від процесу створення і презентації міні-підручників у студентів були неймовірними.
Хасполатова Іраде, Вовк Марія, студентки групи ПС-21, співавтори міні-підручника «Темперамент – що це?»: «Ця подія стала незабутнім та надзвичайно корисним досвідом для нас. Написання міні-підручника – це тривалий процес, який вимагає багато зусиль. Для того, щоб тему розкрити повністю, потрібно було спочатку знайти потрібну інформацію, розділити її на чотири модулі відповідно до завдань, які висуває кожен з них. Важливим етапом було створення різноманітних схем та таблиць, оскільки вони відіграють одну з найголовніших ролей. Їх у нашому міні-підручнику є чимало, так як і різного типу зображень і фотографій, тому що вони доповнюють знайдену інформацію та допомагають краще її зрозуміти. Незважаючи на всі складнощі, ми дуже задоволені результатом і щасливі, що у нас тепер є власний міні-підручник».
Карий Володимир, Аліна Брещайко, студенти групи СР-21, співавтори міні-підручника «Психологія впливу»: «Спочатку ми були трохи вражені, нам здавалося, що це буде дуже важко і дуже довго. Потім, коли ми вже зрозуміли, як потрібно писати підручник, стало не так страшно. Декілька безсонних ночей, трохи інтелектуальних зусиль й креативу – і ми побачили, що у нас непогано виходить. Ми дуже задоволені результатом».
Виноградова Тетяна, студентка групи ПС-21, авторка міні-підручника «Психіка тварин в історіогенезі та філогенезі»: «Це було складним завданням, але водночас цікавим. Адже потрібно спочатку об’єктивно відібрати і впорядкувати інформацію для міні-підручника, а вже після цього створити вправи до кожного з модулів. Але поставлена перед нами освітня задача – це всього лиш ще один крок на шляху до омріяної професії. Тепер ми зможемо легше адаптуватись в неординарних ситуаціях, які чекають в майбутньому. Тому, хоч це і було складне завдання, я не можу сказати, що мені шкода витраченого часу. Саме такий досвід допоможе у професійній самореалізації».
Вовк Марта, Шевчук Алла, студентки групи СР-21, співавтори міні-підручника «Особливості розвитку гармонійної особистості»: «Коли ми почали читати книги і статті по темі особистості та розподіляти інформацію відповідно до чотирьох модулів (знань, умінь, норм і цінностей), то побачили, що матеріал в таблицях і схемах легше сприймається, а структурування за модулями дає змогу його краще засвоїти. Ми опрацювали величезну кількість інформації, яка знадобиться у житті та змогли проявити власну креативність».
Кондришин Христина, Трухан Віталій, студенти групи ПС-22, співавтори міні-підручника «Спілкування»: «Спочатку було повне нерозуміння того, як все має виглядати, з чого краще розпочинати і який матеріал використати. Головне, не боятися помилятись і переробляти, бо кінцевий результат того вартий. Ми осягнули найважливіше – приємно, коли твоя інтелектуальна праця є корисною для інших».
Барилко Марія, Струганик Діана, студентки групи СР-21, співавтори міні-підручника «Основні парадигми освіти в історії людства»: «Коли ми вперше почули, що на КПІЗ нам прийдеться готувати міні-підручник, чесно кажучи, це здавалося просто нереальним завданням. Актуальність вибору такої складної теми була зумовлена прийняттям нового закону про освіту, у якому велике значення приділяється формуванню компетентностей. Розвивальний міні-підручник – це наше перше маленьке досягнення у контексті безперервної освіти та реформування українського освітянського процесу».
Експерти належно оцінили старання студентів, відзначивши високий рівень їх інтелектуальної підготовки, логіку й критичність мислення, наполегливість й терплячість у досягненні поставленої мети, творчість, талант й креативність.


Відеолекція професора Анатолія Вихруща

Пропонуємо Вашій увазі відеолекцію Анатолія Володимировича Вихруща – доктора педагогічних наук, професора кафедри психології та соціальної роботи юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету. Див. тут.


Команда КВК "Методологія" на святкуванні Дня кафедри

Студенти спеціальностей «Психологія» та «Соціальна робота» довели, що вони не тільки розумні та соціально відповідальні, а й креативні, веселі та кмітливі. На світлинах зафіксовано окремі сценки із виступу команди КВК «Методологія» на святкуванні Дня кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ.


Святкування Дня кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ та Дня працівника соціальної сфери України

Щира подяка студентам за створення теплої невимушеної атмосфери, дарування справжньої есетичної насолоди, переживання межових емоцій й досягнення резонансу духовних горизонтів кожного з присутніх у святковій залі ЮФ.

Вітальні слова з нагоди святкування Дня кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ та Дня працівника соціальної сфери України.
1.Нагородження колективу професорсько-викладацького складу кафедри психології та соціальної роботи грамотою ректора ТНЕУ, д.е.н., професора, Академіка Академії економічних наук України, заслуженого діяча науки і техніки України Крисоватого Андрія Ігоровича.
2. Вітальне слово проректора з науково-педагогічної роботи (міжнародна діяльність), д.е.н., професора Монастирського Григорія Леонардовича.
3. Вітальне слово заступника декана юридичного факультету ТНЕУ, к.ю.н., доцента Сломи Валентини Миколаївни.
4. Вітальне слово директора департаменту соціального захисту населення Тернопільської обласної державної адміністрації Вадима Андрійовича Боярського.
5. Вітальне слово начальника Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області Тетяни Григорівни Глух.
6. Вітальне слово начальника відділу організації профорієнтації Тернопільського обласного центру зайнятості Тетяни Мирославівни Білінської.
7. Вітальне слово провідного фахівця відділу організації профорієнтації Тернопільського обласного центру зайнятості Варнавських Катерини Миколаївни.
8. Вітальне слово завідувача кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ, д.психол.н., професора, академіка АН ВШ України Фурмана Анатолія Васильовича.

Проведено гагородження кращих студентів спеціальностей «Психологія» та «Соціальна робота» з нагоди святкування Дня кафедри та Дня працівника соціальної сфери України

У рамках святкування Дня кафедри психології та соціальної роботи студент групи СР-31 Кирило Богданюк показав присутнім свій талант у техніці енкаустики (малювання праскою і восковими олівцями). Створену картину студент подарував запрошеній на святкування начальниці Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області Тетяні Григорівні Глухю


Візит студентів Школи професійного розвитку «Акме» до Центру соціальної реабілітації для дітей інвалідів

23 жовтня студенти-учасники Школи професійного розвитку для майбутніх психологів та соціальних працівників «Акме», що функціонує на юридичному факультеті, з ініціативи доцента кафедри психології та соціальної роботи Марії Богданівни Бригадир, відвідали Центр соціальної реабілітації для дітей інвалідів, де ознайомлювальну лекцію відвідувачам прочитала психолог, заступник директора центру Мушій Віта Григорівна.

Фахівець розповіла про спеціалізацію закладу, методи роботи із різними групами дітей. Особливо пізнавальним було знайомство із методикою італійського педагога, ученої і мислителя Марії Монтессорі. Педагогіка Монтессорі підкреслює і розвиває потенційні здібності дитини, використовуючи спеціально розроблені навчальні матеріали, та ретельно підготоване середовище, приділяючи велику увагу незалежності дитини та її індивідуальним потребам. Задача методу полягає у підготовці дитини до життя, а не до школи. Монтессорі-культура міцно побудована на незалежності мислення і дій та повазі до себе, однолітків, викладачів, дорослих і світу навколо. Вважається, що, маючи впевненість і повагу, дитина виросте в дорослого, який досягне великих здобутків.

Також студентів дуже вразила сенсорна кімната, тому що це інструмент для розширення світогляду дітей, їх пізнавального розвитку та зняття стресу і розслаблення.

Студенти про враження від почутого та побаченого: «Нам дуже сподобався цей заклад, специфіка його роботи, колектив, який здійснює колосальну роботу для того, щоб допомогти дітям, які цього потребують».


АКЦІЯ "Подаруй книжку"

На юридичному факультеті ТНЕУ стартувала акція «Подаруй книжку» для мешканців Петриківського обласного геріатричного пансіонату.

 Долучайтесь до акції.

Акція триватиме до 8 грудня 2017 року. 

Прохання приносити книги на кафедру психології та соціальної роботи ЮФ (каб. 509, 512)


Відкрита лекція Зоряни Коротюк

25 жовтня 2017 р. для студентів спеціальностей «Психологія» та «Соціальна робота» проведена відкрита лекція з основ психологічного консультування. Спікер: завідувач Навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО Коротюк Зоряна Михайлівна.


Андрій Гірняк на ТБ. Тема: "Пенсійне страхування в Україні"

Доцент кафедри психології та соціальної роботи Гірняк А.Н. у прямому ефірі ТТБ (аналітично-просвітницька передача «Що робити?»)
https://www.youtube.com/watch?v=WruR2YGwRLU


На кафедрі – родинний день

У суботу 28.11.2017 року на кафедрі психології та соціальної роботи ТНЕУ відбувся родинний день.


Наш студент - художник!

Талановиті люди серед нас, ми їх просто не помічаємо. А скільки тих, хто має талант але не розвиває його виправдовуючи це браком часу, небажанням. Але чи не обкрадаємо ми самі себе цим?! Насправді коли людина займається тим, що їй по душі, що вдається воно приносить задоволення, а творчість ще й неймовірний спокій для душі, дозволяє «відключитись» від зовнішнього світу і деякий час побути сам на сам із собою, це насправді так важливо для нашого емоційного стану.
Сьогодні наш одногрупник Кирило Богданюк показав нам свій талант у техніці енкаустика (малювання праскою і восковими олівцями) (сюжет про Кирила: https://m.youtube.com/watch?v=HwiNA4jqZBE) і довів, що найголовніше це бажання та інтерес щось творити, якого нам так часто бракує. За 5 років у нього понад 5 тисяч картин.
Павлюк Тетяна (група СР-31).


Методологічний семінар на тему «Теорія як об’єкт філософського методологування»

П’ятого жовтня 2017 року з нагоди відзначення 20-річчя юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету кафедрою психології та соціальної роботи спільно з НДІ методології та освітології було проведено методологічний семінар на тему «Теорія як об’єкт філософського методологування». Мета наукового заходу передбачала методологічне обґрунтування теорії як циклічно-вчинкової організації наукового знання на прикладах концепції професійного методологування і психологічної теорії особистості та системно-діяльнісної парадигматики її професіоналізму. Урочисте відкриття семінару розпочалося з вітального слова завідувача кафедри, професора Фурмана А.В., який охарактеризував сутність і принципи роботи методологічного семінару. Анатолій Васильович зазначив, що справжня методологія – це не стільки тексти, скільки жива миследіяльність, практичне мистецтво науково зорієнтованого філософування, котре схоже до ремесла, що передається тільки за наявності живого взірця – його конкретного носія. Він підкреслив, що кожен такий захід – це школа миследіяльності, а якщо вдається – то й мислевчинок. Очільник кафедри ініціював залучення присутніх до групової миследіяльності через дискусію та систему запитань і відповідей стосовно презентованої ним теми доповіді «Методологічна оптика циклічно-вчинкової організації теорії як системи раціонального знання».
Проофесорсько-викладацький склад та студенти кафедри психології та соціальної роботи під час проведення методологічного семінару приймали вітання від почесних гостей:
— Панка Віталія Григоровича, директора Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, доктора психологічних наук, професора, заслуженого діяча науки і техніки України (м. Київ);
— Саннікової Ольги Павлівни, завідувачки кафедри загальної та диференціальної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, доктора психологічних наук, професора, заслуженого діяча науки і техніки України, почесного академіка НАПН України (м. Одеса);
— Саннікова Олександра Ілліча, професора Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, доктора психологічних наук, професора (м. Одеса).
Перед початком роботи методологічного семінару Панок В.Г. привітав колектив кафедри з ювілеєм, подякував за багаторічну плідну співпрацю і вручив сертифікати про проходження піврічного стажування частині викладацького складу. Віталій Григорович присвятив свій виступ розкриттю теоретичних та практичних вимірів розвитку прикладної психології. Він зазначив, що практична психологія є специфічним видом професійної діяльності, основним змістом якої є розробка на основі наукової методології технологій, технік і методів психологічної практики, застосування психологічних механізмів впливу для корекції активності та розвитку особистості у контексті її життєвих обставин та життєвого шляху. Організаційною формою прикладної психології у тій чи іншій сфері суспільного життя є психологічна, соціальна або соціально-психологічна служба. Професор Панок В.Г. ознайомив присутніх з головними проблемами підготовки практичних психологів. Теоретична підготовка фахівців не є системною, спостерігається плутанина в понятійному апараті, нестійкість та розмитість теоретичних позицій. Методичний арсенал практичного психолога часто складають методики, побудовані на різних теоретичних засадах. Доповідач підсумував, що психологічна теоретична наука і психологічна практика у контексті підготовки практичних психологів складають нерозривну єдність, і єдність ця опосередковується прикладною психологією.
Саннікова Ольга Павлівна презентувала присутнім континуально-ієрархічну модель структури особистості, котра розглядається як макросистема, що складається з різнорівневих, взаємосяжних підсистем, що мають специфічні характеристики. Виділяють формально-динамічний, змістовно-особистісний і соціально-імперативний рівні цієї моделі. До першого рівня, що передує розвитку інших, відноситься сукупність усіх властивостей, що відбивають динаміку, перебіг, активність психічних явищ та індивідні властивості конституційного характеру. Другий рівень включає власне особистісні властивості: систему цінностей, спрямованість, потребо-мотиваційну сферу тощо. Третій рівень містить клас характеристик, спричинений включенням особистості в різноманітні суспільні, соціальні зв’язки й впливом реального соціального середовища, соціальних норм, культурних традицій. Запропонована структура особистості, констатувала дослідниця, дозволяє упорядкувати множину властивостей особистості, у тому числі й професійно важливих, що відповідають вимогам діяльності, розглянути їх у рамках цілісної системи та визначити підходи до дослідження індивідуального становлення особистості.
Досить цікавою була доповідь Саннікова Олександра Ілліча на тему «Системно-діяльнісна парадигма професіоналізму особистості». Він зазначив, що особистість змушена постійно розвиватися і змінюватися для того, щоб бути конкурентоспроможною на ринку праці. Необхідність набуття нових знань та навичок спричинена зміною професійної структури суспільства. У ситуації зміни професії фахівець стикається з труднощами, що пов’язані зі зміною вимог нової спеціальності до його особистості. За цих умов все більш важливими стають трансформаційні процеси, що пов’язані з розвитком особистості професіонала, зокрема активна спрямованість на засвоєння нових знань, навичок, умінь задля надання ефективних рішень, адекватних вимогам та умовам професійної самореалізації.
Викладачі та студенти кафедри психології та соціальної роботи ЮФ ТНЕУ висловили подяку почесним гостям за пізнавальний методологічний семінар, активні теоретичні дискусії, цікаво організовану живу практику методологування.


Акме

На базі юридичного факультету ТНЕУ відбулося відкриття кабінету практичної психології для учасників Школи професійного розвитку — майбутніх психологів та соціальних працівників — «Акме»


Хода за свободу

18 жовтня 2017 року фахівці із соціальної роботи Тернопільського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді спільно із студентами юридичного факультету спеціальності «Соціальна робота» Тернопільського національного економічного університету взяли участь в інформаційно — просвітницькій акції під назвою «Walk for Freedom» «Хода за свободу», яка була приурочена Європейському дню боротьби з торгівлею людьми.
Акція відбулася за сприяння Міжнародної громадської організації «Кампанія А21» за участі відділу сім’ї та молоді обласної державної адміністрації, міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, представників обласного та міськрайонного центрів зайнятості, працівників відділу по боротьбі зі злочинами пов’язаними з торгівлею людьми Головного управління Національної поліції в Тернопільській області, працівників відділу управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Тернопільській області, громадських організацій та студентів вищих навчальних закладів.
Під час проведення акції було організовано роздачу інформаційних матеріалів.



Переможці фотоконкурсу

Вітаємо студентів спеціальності «Соціальна робота» (група СР-41), які посіли 1-е і 2-е місця на загальноуніверситетському фотоконкурсі «Мелодія літа» !!!

Четвертого жовтня 2017 року на сцені ТНЕУ було вручено нагороди учасникам фотоконкурсу «Мелодія літа».
Диплом I cтупеня та цінні подарунки отримали студенти юридичного факультету Джус Софія та Бойко Назарій (група СР-41). Диплом II cтупеня та цінний подарунок отримала студентка юридичного факультету Гладенька Наталія (група СР-41). Диплом III ступеня та цінний подарунок отримала студентка факультету економіки та управління Ляхович Ілона (група ЕЕП-21).
Організатори запрошують студентів взяти участь у наступному фотоконкурсі «Палітра осені».


Презентація журналу "Психологія і суспільство" у Києві

14 вересня в Національній бібліотеці України імені Ярослава Мудрого, у приміщенні читального залу документів іноземними мовами, відбулася презентація єдиного в Україні фундаментального наукового психологічного журналу «Психологія і суспільство». Презентація проходила в рамках XVIII міжнародного «Тижня освіти дорослих» в Україні, що проходить під гаслом: «Реабілітаційна Україна для життя, здоров’я і безпеки в Європі».

Головував на презентації доктор психологічних наук, професор Національного медичного університету ім. О. О. Богомольця, голова Всеукраїнського координаційного бюро Міжнародної програми «Освіта дорослих України», що діє у нас в країні за сприяння Інституту ціложиттєвого навчання ЮНЕСКО, Сергій Іванович Болтівець. Він виступив зі вступним словом, у якому розповів про діяльність організації та представив учасників засідання.

З презентацією журналу «Психологія і суспільство» виступив його засновник і незмінний упродовж 18-ти років головний редактор професор, доктор психологічних наук, завідувач кафедри психології та соціальної роботи Тернопільського національного економічного університету, голова ГО «Інтелектуальний штаб громадянського суспільства» Анатолій Васильович Фурман. Промовець акцентував увагу присутніх на цілях і надзавданні діючого інтелектуального заходу, котрий покликаний, на його переконання, не продукувати рецептурні рішення чи когось повчати, як потрібно сьогодні, фактично за вкрай несприятливих для сталого розвитку науки й культури умов, здійснювати добротне періодичне видання у царині гуманітаристики, а й практикувати ефективну інтелектуальну роботу з довершеним психологічним знанням та новітніми методологічними засобами його добування. А це вимагає, з одного боку, виходу дослідницької думки за рамки завжди обмеженої поінформованості, з іншого – філігранного володіння смислоритмікою рідної української мови. Адже насправді не той володіє світом, хто має інформацію, а той, ким оволоділа мова, ця непідробна візитівка вичерпно достовірного знання. У будь-якому разі, підкреслив Анатолій Фурман, за неповне двадцятиліття філософія журналу повністю виправдала себе: чотириста постійних дописувачів через мережу «Укрпошта» і соціогуманітарний статус елітного періодичного видання, з якого справді можна почерпнути новітні гуманітарні знання і технології, психологічні методи і практики.

Змістовними і цікавими були виступи членів редакційної ради журналу академіка НАПН України, доктора філологічних наук, Заслуженого діяча науки і техніки України, провідного наукового співробітника Інституту літератури імені Тараса Шевченка Юрія Борисовича Кузнецова, відомого політика, журналіста й талановитого психолога-аналітика Віктора Федоровича Рибаченка.

Перед присутніми виступили також професор кафедри романської філології Інституту філології КНУ імені Тараса Шевченка доктор філологічних наук Лариса Зязюн, яка розповіла про формування психологічної безпеки особистості в умовах агресивного суспільства та ведення гібридної війни. Про концептуальні засади інституційної підтримки діяльності громадських об’єднань у здійсненні молодіжних проектів говорив професор кафедри державної служби, управління та навчання за міжнародними проектами Інституту державного управління  у сфері цивільного захисту, кандидат психологічних наук, доцент Сергій Миронець.

Серед поважних гостей присутніми були професор кафедри променевої діагностики Національної медичної академії післядипломної освіти імені Платона Шупика, доктор медичних наук Олексій Гончар, доцент кафедри психіатрії, психотерапії та медичної психології Національної медичної академії післядипломної освіти імені Платона Шупика, кандидат медичних наук Людмила Уралова, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії Національного університету оборони України імені Івана Черняховського Олег Хайрулін та ін.

Завідувачка читального залу документів іноземними мовами розповіла присутнім про бібліотеку, систему її фондів і послуги. Більша частина присутніх записалися до бібліотеки і стали її користувачами.

На завершення організатори заходу передали у дар бібліотеці книги та кілька річних комплектів журналів «Психологія і суспільство», зокрема і №2 за 2017 рік, котрий присвячений пам’яті видатного українського психолога, педагога і автора психологічної теорії задач, концепції гуманізації освіти, раціогуманістичного підходу в методології людинознавства Георгія Олексійовича Балла,  і додатку до журналу – методологічного альманаху «Вітакультурний млин». Окрім наукової і громадської діяльності, С.І. Болтівець активно займається також практичною психологією. На знак поваги і дружби, він подарував бібліотеці кілька художніх виробів своїх вихованців.


Перше лекційне заняття для студентів першого курсу спеціальності психологія та соціальна робота провів Андрій Петрович Шкула – випускник кафедри соціальної роботи 2010 року, депутат Тернопільської міської ради, голова земельної комісії, заступник голови громадської спілки «Рада бізнесу Тернопілля», кореспондент Медіа Корпорації RIA, разом із завідувачем кафедри професором  А. В. Фурманом та доцентом М. Б. Бригадир


Кафедра психології та соціальної роботи ТНЕУ вітає усіх першокурсників із здобуттям нового високого статусу — студент! Велика родина юридичного факультету поповнилась півсотнею майбутніх психологів і соціальних працівників, які виявили бажання здобувати освіту у стінах найбільшого і найпрестижнішого факультету нашого університету!!!


З 9 по 13 липня 2017 року викладачі кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ Фурман Оксана Євстахіївна та Гірняк Андрій Несторович відвідали тренінг-семінар «Психологія благополуччя», що відбувся на базі Мукачевського державного університету у рамках проведення Літньої Психологічною Школи. Остання організована кафедрою соціальної роботи Київського національного університету імені Тараса Шевченка під науковим керівництвом професора Швалба Юрія Михайловича.
На Школу приїхали психологи і соціальні працівники з усіх регіонів України, від Харкова і Маріуполя на сході до Тернополя і Мукачево на заході. У підсумку зазначений семінар виявився навіть міжнародним, оскільки до учасників приєдналися психологи з Білорусі та Ізраїлю.


Школа молодого соціолога

Четвертий день роботи школи молодого соціолога розпочався колоритною екскурсією у Збаразький замок, де учасники мали нагоду ознайомитися із культурно-історичною спадщиною нашого регіону.

Відпочивши від кількаденної змістово насиченої інтелектуальної роботи, молоді слухачі школи з особливою увагою та інтересом сприйняли майстер-клас кандидата соціологічних наук, незалежного дослідника Юлії Валеріївни Середи на тему «Використання R для аналізу соціологічних даних».

Власне поєднання у процесі соціалізації образно-емоційної та раціонально-логічної складових дає змогу не лише формувати висококваліфікованого майбутнього фахівця, а й сприяти гармонійному розвитку непересічної особистості та соціально відповідального громадянина-патріота своєї Батьківщини.


Школа молодого соціолога.

24.05.17 р. у ТНЕУ відбувся черговий цікавий етап школи молодого соціолога, котра проводиться представниками Соціологічної асоціації України.

Слухачі з різних регіонів нашої країни мали змогу відвідати авторські майстер-класи провідних вітчизняних соціологів: 1) декана соціологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна Олени Сергіївни Мурадян (тема «Методи гендерних досліджень»); 2) завідувачки кафедри правознавства, соціології та політології Дрогобицького державного педаогічного університету ім. Івана Франка Світлани Андріївни Щудло (тема «Методологія та методи міжнародних порівняльних освітніх досліджень»); 3) завідувачки відділу моніторингу соціально-економічних трансформацій ДЦ «Інститут економіки та прогнозування НАН України» Ольги Миколаївни Балакірєвої (тема «Методи дослідження важкодоступного населення»); 4) завідувача кафери психології та соціальної роботи Тернопільського національного економічного університету Анатолія Васильовича Фурмана (тема «Методологічний профіль наукової школи четвертого покоління»).

Слухачі школи опановували особливості та професійні тонкощі організації і проведення різних типів соціологічних досліджень, а також одержали безцінний досвід групової мислекомунікації, наукового дискурсу та високоінтелектуальної полеміки.


Школа молодого соціолога

23 травня 2017 р. у рамках проведення школи молодого соціолога, що відбувається під патронатом Соціологічної асоціації України, слухачі мали чудову нагоду збагатити свій професіоналізм під час відвідання двох майстер-класів, що проходили у центральному залі бібліотеки ТНЕУ.

Присутні ознайомилися із цікавими науковими напрацюваннями двох видатних соціологів України, а саме:

— доктора соціологічних наук, професора, віце-президента Соціологічної асоціації України, завідувачки кафедри соціології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, академіка АН вищої школи України Сокурянської Людмили Георгіївни (тема доповіді «Ціннісні орієнтації у соціологічному вимірі»);

— доктора соціологічних наук, професора, професора кафедри соціології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, академіка АН вищої школи України Хижняк Лариси Михайлівни (тема доповіді «Методи дослідження бідності»).
Попереду у слухачів школи молодого соціолога ще три незабутніх дні набуття глибоких теоретичних знань і практичних навичок у форматі неординарних майстер-класів і продуктивних дискусій.


Школа молодого соціолога

22 квітня 2017 р. у стінах Тернопільського національного економічного університету відбулося урочисте відкриття школи молодого соціолога. Зазначений захід проходить під егідою Соціологічної асоціації України (САУ).

З вітальним словом до учасників зазначеного науково-освітнього зібрання звернулися перший проректор ТНЕУ Микола Іванович Шинкарик, Президент САУ Віль Савбанович Бакіров, віце-президент САУ Людмила Георгіївна Сокурянська та голова Тернопільського обласного відділення САУ Анатолій Васильович Фурман.

Впродовж першого дня слухачі відвідали три майстер-класи видатних вітчизняних науковців, а саме:

— академіка НАН України, ректора Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, Президента САУ Віля Савбановича Бакірова «Особливості дослідження соціальних нерівностей методом фокусованого інтерв’ю»;

— члена-кореспондента НАН України, доктора історичних наук, професора Володимира Борисовича Євтуха «Техніки етносоціологічних досліджень»;

— доктора філософських наук, професора, заступника директора з наукової роботи Інституту соціології НАН України Євгена Івановича Головахи «Порівняльний метод у міжнародних соціологічних дослідженнях».

Наукова дискусія продовжилася у студії аналітично-пізнавальної телевізійної передачі «Що робити?» Тернопільської обласної державної телерадіокомпанії. А завершився перший день роботи школи молодого соціолога за дружньою вечерею, що об’єднала гостей та організаторів цього захоплюючого дійства за «круглим столом».


Школа молодого соціолога

У рамках проведення на базі кафедри психології та соціальної роботи Всеукраїнської школи молодого соціолога до ТНЕУ завітав академік НАН України, ректор Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна, Президент Соціологічної асоціації України Віль Савбанович Бакіров. Ректори обмінялися досвідом реалізації міжнародних проектів і навчання іноземних студентів, а також обговорили перспективні напрями співпраці між науковцями вищих навчальних закладів.


Всесвіт дає тобі всі можливості, щоб твої мрії здійснились


19 травня 2017 року студенти спеціальності «Психологія» (ПС-11), підтримуючи добру традицію Школи професійного розвитку юридичного факультету ТНЕУ «Акме», в рамках вивчення навчальної дисципліни «Прикладна психологія» (керівник курсу – кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ Ревасевич Ірина Степанівна) взяли участь у виїзному практичному занятті на тему: «Специфіка змісту діяльності, завдань та функцій психологічної служби системи освіти», що відбулося у Тернопільській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 24.

Заступник директора з навчально-методичної роботи Головань Тетяна Юріївна охарактеризувала важливість й актуальність психологічного супроводу навчально-виховного процесу в школі. Шкільний психолог має справу з внутрішнім світом дитини, тому його покликання – захищати інтереси школяра, сприяти розвитку його особистості. «Всесвіт дає тобі всі можливості, щоб твої мрії здійснились» – саме цей вислів відомого бразильського письменника Пауло Коельйо найповніше відображає психологічну спрямованість взаємодії учителів та учнів їхнього освітнього закладу.

Упродовж практичного заняття студенти мали нагоду поспілкуватися із головою психологічної студії «АРТ ХАТА», заступником голови тернопільського осередку «УСП», практикуючим консультантом у напрямку позитивної психотерапії, практичним психологом, вчителем психології та керівником психологічного гуртка Тернопільської ЗОШ № 24 Кітчак Тетяною Олегівною, яка поінформувала їх про особливості майбутньої професії. Вона зазначила, що складність оволодіння спеціальністю практичного психолога полягає в тому, що крім набуття знань, практичних навичок та вмінь, за час навчання необхідно здійснити величезну роботу зі становлення власної особистості, оволодіти багатьма соціальними і життєвими компетенціями. Основними видами діяльності шкільного психолога є: просвітницька та психопрофілактична робота, психологічне консультування, психодіагностика та психокорекція. Тетяна Олегівна відмітила, що успішність вирішення важливих проблем навчально-виховного процесу, пов’язаних із недисциплінованістю, важковиховуваністю, неуспішністю, невстиганням, дезадаптацією учнів, залежить від єдності зусиль 5-ох сторін: вчитель, учень, психолог, соціальний педагог, батьки.
Практика показує, що відсутність взаємодії, узгодженості думки однієї із сторін утруднює розв’язання проблеми або ж з часом загострює її.

Практичне заняття, проведене арт-терапевтом Кітчак Тетяною Олегівною, було для студентів групи ПС-11 надзвичайно пізнавальним, емоційно-насиченим й практико зорієнтованим. Вони уважно й зосереджено слухали доповідь, долучалися до дискусії та виявили неабияку зацікавленість даною проблематикою.


Школа молодого соціолога "Методи збору та аналізу соціологічних даних" 22-26 травня 2017 року

Соціологічна асоціація України разом з Харківським національним університетом імені В.Н. Каразіна та Тернопільським національним економічним університетом 22 – 26 травня  2017 року на базі Тернопільського національного економічного університету проводять Школу молодого соціолога «Методи збору та аналізу соціологічних даних». 

Програма Школи передбачає проведення майстер-класів провідних соціологів України; лекцій-дискусій; консультацій і презентацій конкурсних робіт слухачів Школи.

 



Щиро вітаємо студента Тернопільського національного економічного університету Бережного Володимира Григоровича, який зайняв ІІ місце у другому етапі Всеукраїнської студентської олімпіади з дисципліни «Психологія». Олімпіада відбувалася на базі Півенноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського (м.Одеса).

Висловлюємо подяку д.психол.н., професору кафедри психології та соціальної роботи ТНЕУ Фурман Оксані Євстахіївні за ґрунтовну підготовку студента!


Вітаємо студентку 4-го курсу спеціальності «Соціальна робота» ( група СР-41) Катеринюк Христину із завойованим ІІІ місцем у ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади 2016-2017 рр. з навчальної дисципліни «Соціальна робота», яка відбулася у Київському національному університеті ім. Тараса Шевченка.

Висловлюємо подяку к.психол. н, доценту кафедри психології та соціальної роботи Бригадир Марії Богданівні  за ґрунтовну підготовку студентки та якісне керівництво науковою роботою.


Кафедра психології та соціальної роботи щиро вітає студентку 4-го курсу спеціальності «Соціальна робота» Шемберко Сніжану з одержанням диплома І ступеня у ІІ етапі Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Соціальна допомога», що відбувалася на базі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (м.Київ)

 


Щиро вітаємо студента 4-го курсу спеціальності «Соціальна робота» Івана Чорнобая із ІІІ місцем у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт у галузі «Педагогіка та вікова психологія», що відбувся 17 березня 2017 року в м. Одеса.

Висловлюємо подяку д.психол.н, професору кафедри психології та соціальної роботи Шандруку Сергію Костянтиновичу  за ґрунтовну підготовку студента та якісне керівництво науковою роботою.